Ремонт кондиціонерів. Частина 2
Ну ось, ми плавно підійшли до питання ліквідації наслідків. Видалення вологи з контуру, промивка теплообмінників, заміна масла компресора і т д.
Як лікувати? Ступінь втручання визначається станом пацієнта. Можна відбутися «малою кров'ю», а можна дійти до повного розкриття і заміни всього і вся по колу. У деяких випадках допомагає установка різного роду фільтрів. Фільтри бувають різні: осушувачі, антикислотний, одно-та двох спрямовані (останні дозволяють експлуатувати кондиціонер також і в реверсному режимі обігріву), зі змінними картриджами і т.д. Встановлюється все це господарство на певний термін роботи, після чого видаляється з контуру. У незапущених випадках допомагає, а от з гігроскопічними РОЕ маслами, які працюють з фреоном R410A, шанси на успіх значно зменшуються. (Див. Фото вище). Якщо врахувати досить-таки чималу ціну таких гірлянд і роботу по їх установці-демонтажу (евакуація і очищення фреону, вальцювання, пайка в азотному середовищі, другий виїзд на об'єкт,повторна евакуація, вакуумирование, заправка, тестовий запуск, контроль параметрів і т.д.), то загальна вартість такої процедури може перевищити середньостатистичну вартість робіт по монтажу кондиціонера. Тим не менш, це все ж дешевше, ніж купити новий кондиціонер з новим монтажем))
Фото 07 - Італійські гірлянди.
Але бувають випадки і складніше, коли потрібна заміна холодильного масла з повною заміною холодоагенту. Такі роботи мають на увазі повний демонтаж блоків кондиціонера і проведення складного комплексу робіт на базі сервісного центру. Ціна такого ремонту часто порівнянна з половиною вартості самої техніки. Для розуміння «чому так?» пропонуємо невеликий фотозвіт, який дасть вам уявлення про діапазон виконуваних робіт, що проводяться фахівцями СЦ «Клімат-Маркет».
Наступний пацієнт з непростою історією і складної поєднаної патології практично всіх органів і систем, який зажадав довгої і кропіткої лікування. Передбачуваний обсяг робіт з відновлення балансував на межі економічної доцільності. Але, з огляду на важливість об'єкта і деякі корпоративні особливості даного випадку (він такий був не один) було прийнято рішення докопатися до істини.
При огляді виявлено: після пуску компресора тиск конденсації за кілька секунд виростало до граничних значень, після чого кондиціонер благополучно відключався по Пресостати високого тиску. Діагностика, із застосуванням пірометра і контактних термометрів показала різницю температур на різних секціях конденсатора, що побічно свідчило про можливу часткової або повної непрохідності контуру. Діагноз дуже серйозний і без розтину тут не обійтися. Обтяжливим обставиною стало ще й те, що один з зовнішніх блоків серйозно постраждав ще й при демонтажі з причин, від нас не залежать. Ну, лікувати - так лікувати ... (с) як то кажуть.
Фото 08 - Постраждала частина теплообмінника при демонтажі.
На жаль, порадувати особливо нічим, зелений колір - зовсім не колір здоров'я у КЛІМАТЕХНІКА, але поборотися ще можна.
Для довідки: теплообмінник конденсатора має кілька паралельних входів і виходів, званих секціями. Секції на виході з'єднуються через «павук» в одну магістраль і далі по колу. Для початку відновлюємо цілісність однієї з секцій і робимо пробну продування азотом, через тимчасово упаяний сервісний клапан Шредера.
Фото 09 - На жаль .. 25, а далі і 40 бар не змогли "пробити" і побачити світло в кінці тунелю. Вердикт: розкривати потрібно ВСЕ!
Фото 10 - Ось і причина, вірніше одна з численних причин. Має бути дуже багато брудної і нудної роботи
Фото 11 - Ось це все треба розпаяти, вимити зсередини, а потім спаяти в зворотному порядку. Починаємо з «павука»
Немного об одной из технологий промывки. Внутренности контура моются под давлением специальным (к слову, совсем не дешевым) промывочным фреоном R-141b. Почему не «Фейри» или каким-нибудь растворителем попроще, спросите вы. На это есть много причин. Помимо своих высоких качеств, как растворителя, R-141b обладает особенностями, которые ставят его вне конкуренции в сравнении с остальными. Их много, но остановимся на основных. Во первых, у R-141b нет точки возгорания и поэтому он классифицируется, как невоспламеняющаяся жидкость. Нам же все это спаять обратно надо, помните ведь? Во-вторых, он совместим с большинством широко используемых металлов, сплавов и пластиков. Наилучшим образом (хоть и с ограничениями) подходит для уплотнителей (прокладок) полипропилена и ПВХ. Это связано с очень высокой стабильностью 141b и с коротким временем контакта с очищаемыми или высушиваемыми поверхностями. В-третьих, обладает очень низким поверхностным натяжением, что позволяет ему проникать в самые маленькие отверстия. В-четвертых, температура кипения при атмосферном давлении составляет +32°C, что с определенной долей уверенности гарантирует его полное испарение из контура при умеренной температурной сушке (хотя, есть некоторые нюансы и в этом вопросе, о которых нужно знать).
Фото 12 - Крани, обв'язування, капіллярка, клапани. Поки все просто. Застереження: роботи виконувати в дуже добре вентильованих приміщеннях, а краще всього на відкритому повітрі !!!
Фото 13 - А ось і зовсім недитяча несподіванка))
Фото 14 - Тут все ще сумніше. Непрохідні коліна, непрохідні проходи. Все треба випаять і замінити на нове, попередньо промивши проходи секцій. Саме ця трудомістка, брудна і довга частина процесу відновлення.
Переходимо до залізок побільше. Як промити віддільника рідини (ОЖ) і власне компресор від старого окисленого масла? На жаль, аналога автомобільної пробки для зливу при заміні масла тут не передбачено. І просто перевернути «догори ногами» тут не вийде, зараз зрозумієте чому.
Фото 15 - Розпиляний для наочності ОЖ .. Ось така конструкція. Бувають і інші, але принцип схожий, а тому ...
Фото 16 - Пилите, Шура (с). Вірніше, свердліть. Свердлити треба тільки не до кінця, щоб стружка не потрапила всередину, далі лазером))
Фото 17 - Це не лазер)) Це вже запаювання зливного отвору спеціальним припоєм після промивання.
Як і чим миється сам компресор ми не покажемо. Ну, можуть же бути у нас невеликі технологічні секрети))
Фото 19 - Злите з компресора вже НЕмасло і «свіжа кров» на заміну.
Фото 20 - Ось ЦЕ дійсно масло
Фото 21 - Про кипінні R141b при + 32 °, пам'ятаєте? Тому обов'язкова ретельна температурна сушка в потоці азоту. Якщо 141-ий залишиться десь у закутках контуру, може бути біда. І ще раз нагадуємо - подібного роду роботи слід проводити тільки в дуже добре вентильованих приміщеннях, а краще на відкритому повітрі.
Переходимо до більш творчого і головне творчого процесу. Зворотній спайка всього намитого / заміненого, заміна масла, опресовування, вакуумирование, заправка холодоагенту і остаточне складання. Ну і деякі апгрейди. Природно, весь процес пайки проходить в азотному середовищі і з різними типами мідно-фосфорних припоїв. Хто не в курсі - навіщо, читайте в наступній, III частини статті.
фото 22
Фото 23 - Апгрейд. Удосконалена електрична частина з встановленим зимовим комплектом.
Думаєте це все? Адже є ще й внутрішній блок, в якому на внутрішніх стінках збереглася нехай і тонка, але плівка старого масла, а якщо блок стояв нижче зовнішнього, то може бути і зовсім не плівка, а півсклянки незрозумілою рідини з продуктами розпаду (нерозчинні клатрати, кислоти та т.д). Як мити? 141-ий промивний - річ, звісно, хороша, але до певного моменту. Справа в тому, що прогріти (до температури кипіння) і повноцінно продути потоком азоту кожен закуток НЕ розпаяного теплообмінника внутрішнього блоку вельми проблематично і як показує досвід, 141-ий фреон тут може бути вже на шкоду, а не на благо. Тут технологія мийки абсолютно інша і вимагає залучення досить дорогого обладнання та інших методик. Про імпульсному методі промивання, заснованому на розчинності робочого холодоагенту в маслі,ми більш детально (в межах розумної секретності, звичайно)) розповімо ... правильно - в наступній, III частині цієї теми))